18:05

Men nu så har du fastnat
långt här inom mig.
Och jag behöver bränsle
som kyssar ifrån dig.
Men hur hanteras kärlek
i en dålig konjunktur?
Det här är sjuka dagar
och det finns en enda kur.

Det är ju du som mig kan hela
men du ger mig också men.
Med ditt hår som är av guld
och *med* din hud så vackert len.
Jag kan då inte hjälpa
att du ler som Venus själv.
Varför är det bara jag
som sitter ensam här ikväll?

Jag har då tappat en och annan välförtjänt poäng
i ensamhetens kalla, tomma vattendubbelsäng.
Jag borde väl ha läst minst hundra sidor till
men morgondagens tenta den får bli hur svår den vill.
För jag har hört att alla kommer på terminens sista fest
och gissa vem som tänker bli den som dricker mest.
För jag vill ärligt talat inte alls ens vara där
för kärleken hos vissa ställer bara till besvär.

Det är så synd att hjärtat är förfört,
det slår som en feber, som allt vore kört.
Vilken otur att hjärtat är förstört.

Det är svårt att leva
när man vet vart hjärtat vill.

image256


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0